nedeľa 14. novembra 2021

7 tipov, ako sa dostať do pohody


Foto: Pexels

Krásne ráno vám prajem! Dnes tu mám pre vás 7 tipov, ako sa dostať do pohody, sú to všetko maličkosti, ktoré však prinášajú veľké výsledky! 

1. Vymeňte televízor a sociálne siete za prínosnejšie obsahy

Nikdy som nevlastnila televízor a nikdy mi nechýbal. Netuším, akí herci a speváci sú v kurze, aké TV shows momentálne frčia, aké škandály sa riešia, aké reklamy ľudí po večeroch otravujú. Správy z domova a zo sveta si čítam na internete, obvykle prechádzam len nadpisy a otváram len články, ktoré ma zaujmú alebo ich považujem za dôležité. Na sociálnych sieťach sledujem len ľudí a obsahy, ktoré ma inšpirujú; ak ma niečo prestane baviť, dávam mute alebo unfollow. Denne sa k nám dostáva množstvo nezaujímavých, nadbytočných a negatívnych informácií, ktoré nás len zahlcujú, tak prečo by sme ich nevytesnili, keď máme tú možnosť? Vymeňte televízor za platformy, kde si viete cielene vyberať obsahy tak, aby ste si oddýchli, zabavili sa, inšpirovali. Na sociálnych sieťach si ponechajte len to, čo vás teší a strážte si čas, ktorý tu strávite. Namiesto bezcieľneho skrolovania si ráno po prebudení a večer pred spaním radšej prečítajte knižku, píšte si denník alebo si zacvičte. 

Môj tip: Čítali ste Harryho Pottera v originálnom znení? Ja som pred pár dňami začala a pri čítaní mám vždy takú pohodičku, ako keď som mala 11 a "drtila" som tieto knižky do noci:)   

2. Zaraďte SEBA na prvé miesto

Je úplne jedno, ako fungujú iní ľudia, čo sa od vás očakáva alebo čo si myslíte, že sa od vás očakáva. Vy ste vy a možno chcete/potrebujete niečo iné ako to, čo vám niekto diktuje, čo je "in" alebo čo robí majorita. Nenechajte sa strhnúť trendmi, názormi, nátlakom či súčasnou rýchlou dobou, postavte seba a svoje ciele, hodnoty, záujmy a svoje šťastie na prvé miesto. Nenúťte sa do vecí, s ktorými nie ste stotožnená, vypusťte zo slovníka "musím" a "mala by som", nezaoberajte sa tým, čo si o vás pomyslia iní, doprajte si každý deň kvalitný "me time".

3. Hýčkajte sa

Urobte si čas na manikúru, pedikúru, pravidelné čistenie pleti, doprajte si kúpeľ, masáž... Ak sa nevyžívate v návšteve salónov alebo vám je ľúto utrácať za tieto veci peniaze, môžete si salón zriadiť doma:) Stačia vám k tomu sviečky, relaxačná hudba a vaše obľúbené produkty. Keď sa vám niečo podarí, pochváľte sa. Ak vám po niečom srdce piští, odmeňte sa.     

4. Zbavte sa zdravotných problémov

Ak sa necítite v pohode, možno má tento stav pôvod vo vašom fyzickom alebo psychickom zdraví. Žijeme v uponáhľanej dobe a nie vždy sa nám darí mať učebnicovú životosprávu. Stačí, že vám chýba vitamín, dva a už je to tu. Lámu sa vám nechty, vypadávajú vám vlasy, zhoršila sa vám pleť, cítite sa unavená, neviete sa sústrediť, bývate podráždená, precitlivená, bolieva vás hlava, zhoršilo sa vám trávenie, večer neviete zaspať... Aj vy ste si všimli, že tieto veci sa zvyknú nebezpečne nabaľovať? Ak pociťujete akékoľvek ťažkosti, skúste sa poobzerať po vhodných výživových doplnkoch. V jesennom a zimnom období je oveľa viac ako inokedy dôležité posilňovať imunitu a dbať na prísun vitamínov. V prípade, že máte závažnejšie ťažkosti, neodkladajte ich a čo najskôr vyhľadajte lekára. Často až keď sa nám podarí vyriešiť nejaký zdravotný problém, uvedomíme si, koľko ďalších nadväzujúcich problémov to vyvolávalo a aký veľký diskomfort sme pociťovali, a celkom zbytočne, pretože prevenciou a správnou životosprávou sa vieme mnohým veciam včas vyhnúť.   

Môj tip: Ak ste perfekcionista, človek, ktorý sa stresuje viac ako je zdravé a trpíte panickými úzkosťami, určite viete, že tieto stavy sa nedajú "vypnúť", ale dajú sa zmierniť. Aj ja mávam lepšie a horšie obdobia a keď prišlo nedávno to horšie, zachránili ma výživové doplnky. Beriem ashwagandhu ráno a valeriánu večer, bývam vždy skvelo vyspatá, oddýchnutá, plná síl, lepšie sa sústredím. V práci aktuálne zažívam extrémny stres, na ten by mi nepomohlo ani zaklínadlo Harryho Pottera:), ale taký ten bežný stres zvládam rozhodne lepšie a panické úzkosti sa (klop klop na drevo) už nejaký čas neukázali.

5. Žite ako turista

Všetci máme radi dovolenky, keď spoznávame nové miesta, kultúry, užívame si atmosféru, skvelé jedlo, navštevujeme rôzne atrakcie, vidíme zaujímavé veci, zažívame vzrušujúce momenty. Ale prečo by sme takto nemohli fungovať aj počas všedných dní? Vymyslite si každý deň (alebo tak často, ako sa len dá) nejakú novú aktivitu, skúste robiť veci inak, spoznávajte svoje okolie, niečo netradičné si navarte, booknite si nejaký vzrušujúci zážitok, urobte niečo spontánne... Nové situácie vás nútia sústrediť sa na to, čo vidíte a čo sa deje a tým menej budete myslieť na veci, ktoré vás v posledných dňoch vyčerpávali, trápili a stresovali.  

Môj tip: Ak ste "už všade boli a všetko videli" a hľadáte nejaké spestrenie voľného času, kliknite si na hocijaký zľavový portál - na weboch tohto typu nájdete aj miesta, služby či aktivity, o akých sa vám doposiaľ ani len nesnívalo:)  

6. Pestujte kvalitné kamarátstva

Nie kvantita, ale kvalita vzťahov je dôležitá. Neplytvajte svoj čas a energiu na ľudí, ktorí vás "vysávajú", vedia len brať, ale nie dávať (a nemyslím len materiálne veci), ľudí, ktorých spoločnosť vás nijako neteší, neobohacuje. Človek je priemerom 5 ľudí, s ktorými sa najčastejšie stretáva, preto ak sa cítite "pod psa", možno ste len dali väčší priestor tým nesprávnym ľuďom vo vašom živote. 

7. Ventilujte sa

...nejakým správnym spôsobom, čím chcem povedať, že vypisovanie hejtov iným ľuďom na sociálnych sieťach nie je vhodný spôsob ventilácie:) Dajte si kávičku s kamoškou, choďte si zacvičiť, píšte si denník, vybehnite na prechádzku, niečo kreatívne zmajstrujte alebo sa zapíšte na kurz, ktorý vám umožní sebarealizovať sa. Fantázii sa medze nekladú, čokoľvek vám pomôže "vypustiť paru", choďte do toho:)

- - - 

Tento článok vznikol v spolupráci s lekárňou BENU, ktorá ponúka široký sortiment liekov, výživových doplnkov, zdravotníckych pomôcok, produkty zdravej výživy, kozmetiku a veterinárne produkty. Produkty na e-shope BENU lekárne viete ľahko vyhľadávať podľa problému, ktorý chcete riešiť, doprava nad 30 EUR a osobný odber sú zdarma:)

2 komentáre:

  1. Na tvoj podnet mám Ashwagandhu aj ja. Zatiaľ ale neregistrujem účinky, skôr Maca mi pomáha a vitamín D. A super, že sa už úzkosti a panické ataky tak veľmi neobjavujú. Aj u mňa povolili až nedávno.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Jani, neviem posúdiť, či by mi pomohla samotná ašvaganda, možno je to práve tá kombinácia, že ju beriem s niečím a spolu to zafungovalo. Práve nedávno sme sa rozprávali s kamarátkou, či tieto výživové doplnky neúčinkujú na ľudí podobne ako napr. kofeín - na niekoho nezaberá vôbec a niekto z kávy celú noc nespí (ja:D). No a potom je tu ešte východisková situácia, kto sa ako cíti, keď výživový doplnok začne brať + svoju rolu zohrá možno aj placebo...:)

      Odstrániť