sobota 15. septembra 2018

10 tipov, ako sa ľahko dostať do formy

Ahoj decká, 

všetci občas máme obdobia, kedy sa necítime dobre "vo svojej koži" a myslím, že s príchodom septembra sa do takejto situácie človek dostane ľahko. Po oddychovom lete sa vraciame do školy a plného pracovného nasadenia, preto tu mám pre vás článok, ako sa ľahko dostať do fyzickej a psychickej pohody vďaka strave a pohybu - dúfam, že vás nabudí k činom a pozitívnym myšlienkam:)

Foto: Pixaby via Pexels

1. Stravuj sa ako anemik
Ja to už viem a ty to zistíš, ak zaradíš do stravy viac železa. Železo pomáha predchádzať únave a zvyšuje schopnosť sústrediť sa. Nájdeš ho najmä v mäse, rybách, vajíčkach, celozrnných výrobkoch, strukovinách, zelenine, ovocí, pohánke, maku, orechoch, mliečnych produktoch a červenom víne.

2. Ovocie namiesto čokolády
Ak si nedostatok energie zvykneš kompenzovať jednoduchými cukrami (keksíkmi, čokoládami, cukríkmi, zákuskami, sladenými vodami...), svoj problém vyriešiš len nakrátko a objaví sa znova. Naopak, strava bohatá na ovocie a zeleninu ti dodá dostatok vitamínov, aby si dokázal fungovať plnohodnotne od rána až do večera. 

3. Pešo všade, kam sa dá
Vymeň výťah za schody, ráno cestou do práce vystúp o 3 zastávky skôr a domov choď pešo. Ak zrovna nepotrebuješ previezť skriňu alebo obrí nákup, na auto zabudni. 

4. Nájdi si šport, ktorý ťa baví
Aj pre teba existuje vhodný šport, len si naň možno ešte nenatrafil. Nemusíš chodiť behať, na jogu alebo do posilky ako "všetci". Existuje množstvo menej populárnych športov, určite si nájdeš ten svoj. Ja mám rada plávanie, pretože pri ňom cvičí celé telo a ani o tom neviem. P. S. Nie, šach nie je šport. 

5. Pitný režim
Lebo ak pijeme málo, dostavuje sa vyčerpanosť, bolesť hlavy. Sladené vody vymeň za studenú vodu so šťavou z citróna, ktorá skvelo osvieži a zmierňuje chuť do jedla. 

6. Sme to, čo jeme
Jedlo je dobrý sluha, ale zlý pán. O tom, ako sa po jedle budeme cítiť, rozhodujeme už v potravinách, pričom platí - čo doma nemám, to nezjem. Takže "hlúposti" nechaj v obchode iným, ty si radšej kúp niečo, po čom ti nebude zle a nebudeš mať výčitky. 

7. Nehladuj
Vždy maj so sebou niečo malé na prekonanie "krízy", ak zostaneš nečakane dlhšie v práci alebo po škole.

8. Investuj
To výživnejšie jedlo je často drahšie, ale neváhaj si priplatiť. Taktiež investícia do permanentky a akejkoľvek pohybovej aktivity je lepšia ako do piateho horčicového svetra, aj keby bola táto farba akokoľvek in.

9. Nauč sa čítať etikety
Stačí, ak si na etikete dokážeš nájsť to, čo sám potrebuješ. Ja som sa napríklad cez leto snažila obmedziť cukor, lebo som zistila, že ho jem neprimerane veľa. Začala som si teda všímať etikety potravín (dovtedy som nerozumela, prečo to ľudia robia, predsa ich môže zajtra zraziť auto, tak načo sa trápiť pre zloženie?!) a bola som prekvapená, v koľkých mojich obľúbených produktoch boli "tony" cukru. Pritom existujú alternatívy, ktoré sú tiež chutné a cukor vôbec neobsahujú alebo len v malom množstve. 

10. Neváž a nemeraj sa
Lebo. Je to veľa kriku pre nič. Fakt.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára