nedeľa 30. septembra 2018

Začni nový deň s dobrou náladou

Ahoj decká,

ako si to ráno v hlave nastavíme, tak sa to potom s nami nesie počas celého dňa, preto tu mám pre vás zopár trikov, ako si ráno užiť a začať deň tou "správnou nohou":)

Foto: Rawpixel via Pexels

Vstaňte skoro
Základom úspechu je stihnúť všetko, čo si medzi prebudením a odchodom z domu naplánujete. Ak je toho veľa, nebude vám stačiť 30 minút (a možno ani hodina:)). Rozvrhnite si to tak, aby ste sa neponáhľali - vyčleňte si toľko času, akoby ste ani nikam nepotrebovali ísť. Robte všetko v kľude, ALE efektívne.

Raňajky, na ktoré sa budete tešiť už večer
Obohrané, bežné raňajky, pri ktorých už ani nevnímate, že si ich chystáte a že ich jete, vymeňte za jedlo, na ktoré sa budete tešiť už pri zaspávaní. Aby ste ušetrili čas, môžete si všetko, čo sa dá, nachystať už večer. Rozhodne však popri raňajkách nerobte 5 ďalších vecí. Sadnite si za stôl alebo do postele a tých 5 minút, kým budete jesť, si vychutnajte. Ja som toto leto zvykla raz/dvakrát do týždňa raňajkovať v meste a malo to tak skvelú atmosféru, keď zavčasu ráno v kaviarni ešte nikto nebol, pečivo bolo ešte teplé a za oknami sa Bratislava zobúdzala do ďalšieho horúceho dňa...:)

Nestepujte pred šatníkom 
Oblečenie na druhý deň si môžete nachystať už večer, navyše je vďaka tomu váš výber oblečenia pestrejší ako v prípade, že túto zapeklitú úlohu riešite ráno. Ráno človek stavia na osvedčené veci, ktorými nič nepokazí, pretože čo? Nemá čas. Večer však máte času do aleluja pouvažovať, čo s čím by sa hodilo, aby to bolo pekné, pohodlné, vhodné počasiu, nápadité... Ja som si tento trik osvojila len pred pár dňami a nechápem, že mi to napadlo robiť až teraz. Viete, koľko zúfalstva si človek ráno ušetrí?:)

Nachystajte si všetky veci
Nielen oblečenie, ale zbaľte si aj tašku, notebook...

Atmosféra, akú potrebujete
Niekto ráno potrebuje ticho a pokoj, niekomu vyhovuje hlasná, energická hudba. Zariaďte si to tak, aby ste ráno mali presne takú atmosféru, akú k skvelému začiatku dňa potrebujete. 

Dobre sa vyspite
Dobre sa vyspať pre každého znamená niečo iné. Niekomu ku šťastiu stačí 5 hodín, niekomu je aj 9 málo. Prispôsobte svoj spánok tomu, koľko času na oddych potrebujete a ako zavčasu na druhý deň potrebujete vstávať. Zbavte sa zlozvykov, ktoré vám večer odsúvajú spánok.

Začnite deň aktívne
Môžete si ráno krátko zacvičiť alebo si dať seriózny tréning, ak na to máte čas/chuť. Úplne však stačí vymeniť dopravné prostriedky za nohy, ranná prechádzka vám dobre padne - najmä, ak máte sedavú prácu.

Nenechajte si pokaziť náladu
Ráno sa oveľa rýchlejšie ako v ktorejkoľvek inej časti dňa necháme "vykoľajiť", pretože máme čistú myseľ a keď nám ju niečo hneď zrána negatívne ovplyvní, poznačí nás to dvojnásobne. Ak vám niečo hneď ráno nevyjde alebo vás niečo podráždi, povedzte STOP svojim myšlienkam. Nalaďte sa na niečo pozitívne - na vytúženú dovolenku, na svoje sny, na pekný deň, ktorý vás čaká...

Radujte sa z počasia, nech je akékoľvek
Možno mi dáte za pravdu, že my Slováci by sme rečami o počasí dokázali naplniť 2 bezodné sudy. Proste ho stále riešime. Keď je teplo, je príliš teplo a chceme zimu, keď je zima, je zima a chceme jar. Na jar máme všetci alergiu a tešíme sa na leto, v lete sa všetci tešíme na jeseň a na jeseň príde to chrchlavé počasie, kedy by sme najradšej vrátili leto - najlepšie navždy. Pozrite sa ráno z okna a tešte sa na to, čo vidíte, nech už je to čokoľvek. Lebo raz bude inak a budete chcieť, aby bolo tak, ako je teraz. Nemám pravdu?

Predstavte si skvelý deň a presne taký si ho urobte
Každé ráno je novým začiatkom, kedy sa môžete pustiť do niečo veľkého, pekného, príjemného. Mať svoje sny, pracovať na nich, približovať sa bližšie k svojim cieľom. Robiť to, čo vás baví, stretávať sa s ľuďmi, ktorých máte radi... Predstavte si dokonalý deň a urobte všetko pre to, aby taký bol. 

Verím, že vďaka týmto tipom začnete nový deň s dobrou náladou a dostatkom energie pre všetko, čo vás čaká:) Majte sa krásne, vaša I.

streda 19. septembra 2018

10 vecí, ktoré ma naučili blogy/vlogy

Ahoj decká, 

neviem, ako to máte vy, ale u mňa vlogy celkom nahradili televízor (možno preto, že už 8 rokov žiadny nemám:)). Blogy pozerám o čosi menej ako kedysi, ale keď som chodila na vysokú, nenechala som si ujsť žiadny článok svojich obľúbených blogeriek. Aj keď sa na adresu sociálnych sietí hovorí veľa zlého, dnešný článok bude o pozitívach. Čo vám dalo sledovanie blogov/vlogov? Mne toto:

Foto: Lisa Fotios via Pexels

1. Pestrejší jedálniček
Mnohé potraviny som pred pár rokmi nepoznala alebo by mi nenapadlo si ich kúpiť, resp. som netušila, ako/s čím by som ich tak mohla jesť. Teraz mám pocit, že sa dá jesť pomaly všetko so všetkým a najmä som sa naučila chutne pripravovať a kombinovať suroviny, ktoré samé o sebe nechutia nijako výnimočne. Mojím obľúbeným jedlom dňa sú raňajky a vďaka inšpirácii z internetu sa na nich viem fakt vyblázniť:) 

2. Nie som v tom sama
Často si nesieme ten svoj "batôžtek nešťastia" a neuvedomujeme si, že zlé dni, situácie, skúsenosti... sú súčasťou života každého z nás. Niekedy týždne, mesiace či roky zápasíme s nejakým problémom/pocitom/zlozvykom a zrazu na internete nájdeme niekoho, kto hovorí presne o ňom. Rovnaké pokusy, rovnaké zlyhania, rovnaké trápenia... Z nejakého dôvodu sa cítime lepšie, lebo na svete je niekto, kto nám rozumie. 

3. Čo vyhovuje iným, mne nemusí
Aj keď nepatrím úplne do kategórie ľudí, ktorí sa nechávajú ovplyvňovať trendmi a reklamami, nebudem sa tváriť, že som nikdy nevyskúšala nič, čo som videla u niekoho vo videu alebo na blogu. Vďaka tomu viem, že každý z nás je originál a aj keď máme na internete "tony" inšpirácie, napokon si aj tak sami musíme nájsť to, čo nám vyhovuje - v kozmetike, obliekaní, stravovaní... 

4. Život sa dá vyplniť aj iným ako povinnosťami
Kedysi som mala veľký problém oddychovať, urobiť si radosť, nič nerobiť, dopriať si bez výčitiek - skrátka, príliš som sa orientovala na povinnosti a na to, čo som si myslela, že moje okolie odo mňa očakáva. Teraz si viem život viacej užívať, pretože blogy/vlogy mi ukázali kvantum možností, ako inak sa dá žiť život, ak ho človek nechce stráviť iba tým, čo "musí". 

5. Už viem, čo mám rada na iných ľuďoch
Je to prirodzenosť. Keď sa neštylizujú do žiadnej pózy a sú tým, kým sú. 

6. Menej je viac
A platí to vo všetkom - v obliekaní, mejkape, interiérových dekoráciách, v správaní...

7. Môžem si vyberať, čím sa obklopím
Dnes je na internete toľko blogov a vlogov, pričom mnohé menej populárne majú pre mňa zaujímavejšie obsahy ako tie, ktoré majú desiatky tisíc followerov. Kedysi som sledovala ľudí, ktorých sledovať bolo "in", teraz sledujem ľudí, ktorí ma bavia. 

8. Tipy, triky, zlepšováky
Uf, ani neviem spočítať, koľko som ich z blogov/vlogov "obkukala":) Kozmetických, kuchynských, módnych... Mnohé zlepšováky sú tak triviálne, ale človeku by nenapadli, ak by ich predtým niekde nevidel.

9. Nebojím sa ísť s kožou na trh
Kedysi som svoj blog držala v tajnosti, lebo som sa bála, čo by naň povedali iní, ale teraz už viem, že NEJAKÁ spätná väzba je vždy lepšia ako ŽIADNA a že každá spätná väzba ma niekam posunie. Zároveň som sa naučila, že aj keby som pre to urobila všetko na svete, nikdy sa nebudem páčiť každému a tak to proste je, s tým nič neurobím. 

10. Naučila som sa lepšie zvládať negatívne pocity a ťažšie situácie
Keď vidím, ako niektorí ľudia berú veci s ľahkosťou, motivuje to aj mňa veci príliš neprežívať, neriešiť, nehrotiť. Nie vždy sa to dá, ale vidím v tejto oblasti u seba veľký posun, ako sa viem cez niektoré situácie preniesť, hodiť ich za hlavu.

P. S.: Ak ma ešte nesledujete na Instagrame, môžete to napraviť TU.

Pohodový deň Vám prajem:)

sobota 15. septembra 2018

10 tipov, ako sa ľahko dostať do formy

Ahoj decká, 

všetci občas máme obdobia, kedy sa necítime dobre "vo svojej koži" a myslím, že s príchodom septembra sa do takejto situácie človek dostane ľahko. Po oddychovom lete sa vraciame do školy a plného pracovného nasadenia, preto tu mám pre vás článok, ako sa ľahko dostať do fyzickej a psychickej pohody vďaka strave a pohybu - dúfam, že vás nabudí k činom a pozitívnym myšlienkam:)

Foto: Pixaby via Pexels

1. Stravuj sa ako anemik
Ja to už viem a ty to zistíš, ak zaradíš do stravy viac železa. Železo pomáha predchádzať únave a zvyšuje schopnosť sústrediť sa. Nájdeš ho najmä v mäse, rybách, vajíčkach, celozrnných výrobkoch, strukovinách, zelenine, ovocí, pohánke, maku, orechoch, mliečnych produktoch a červenom víne.

2. Ovocie namiesto čokolády
Ak si nedostatok energie zvykneš kompenzovať jednoduchými cukrami (keksíkmi, čokoládami, cukríkmi, zákuskami, sladenými vodami...), svoj problém vyriešiš len nakrátko a objaví sa znova. Naopak, strava bohatá na ovocie a zeleninu ti dodá dostatok vitamínov, aby si dokázal fungovať plnohodnotne od rána až do večera. 

3. Pešo všade, kam sa dá
Vymeň výťah za schody, ráno cestou do práce vystúp o 3 zastávky skôr a domov choď pešo. Ak zrovna nepotrebuješ previezť skriňu alebo obrí nákup, na auto zabudni. 

4. Nájdi si šport, ktorý ťa baví
Aj pre teba existuje vhodný šport, len si naň možno ešte nenatrafil. Nemusíš chodiť behať, na jogu alebo do posilky ako "všetci". Existuje množstvo menej populárnych športov, určite si nájdeš ten svoj. Ja mám rada plávanie, pretože pri ňom cvičí celé telo a ani o tom neviem. P. S. Nie, šach nie je šport. 

5. Pitný režim
Lebo ak pijeme málo, dostavuje sa vyčerpanosť, bolesť hlavy. Sladené vody vymeň za studenú vodu so šťavou z citróna, ktorá skvelo osvieži a zmierňuje chuť do jedla. 

6. Sme to, čo jeme
Jedlo je dobrý sluha, ale zlý pán. O tom, ako sa po jedle budeme cítiť, rozhodujeme už v potravinách, pričom platí - čo doma nemám, to nezjem. Takže "hlúposti" nechaj v obchode iným, ty si radšej kúp niečo, po čom ti nebude zle a nebudeš mať výčitky. 

7. Nehladuj
Vždy maj so sebou niečo malé na prekonanie "krízy", ak zostaneš nečakane dlhšie v práci alebo po škole.

8. Investuj
To výživnejšie jedlo je často drahšie, ale neváhaj si priplatiť. Taktiež investícia do permanentky a akejkoľvek pohybovej aktivity je lepšia ako do piateho horčicového svetra, aj keby bola táto farba akokoľvek in.

9. Nauč sa čítať etikety
Stačí, ak si na etikete dokážeš nájsť to, čo sám potrebuješ. Ja som sa napríklad cez leto snažila obmedziť cukor, lebo som zistila, že ho jem neprimerane veľa. Začala som si teda všímať etikety potravín (dovtedy som nerozumela, prečo to ľudia robia, predsa ich môže zajtra zraziť auto, tak načo sa trápiť pre zloženie?!) a bola som prekvapená, v koľkých mojich obľúbených produktoch boli "tony" cukru. Pritom existujú alternatívy, ktoré sú tiež chutné a cukor vôbec neobsahujú alebo len v malom množstve. 

10. Neváž a nemeraj sa
Lebo. Je to veľa kriku pre nič. Fakt.